Friday, January 30, 2015

Musse Platinum Tokyo

Dah lama aku cari pusat kechantekan yang boleh tolong buang bulu armpit I.. Tapi of course, haruslah kena buat research yang extensive. I'm sure for most of you guys who are familiar with pusat-pusat kechantekan, perkara utama yang anda biasa akan lalui dan mendapati amat menjengkelkan ialah apabila staff disitu mula paksa anda membeli produk2 mereka. As in, paksa korang to the point it angers you and sets you in a baaaaaad mood for a week. Tapi di Musse Platinum, I gotta say, memang berbaloi lah.

I'm not gonna go into the fine details. That you gotta experience for yourself. Tapi apa yang dapat saya katakan disini ialah, jika anda mahu mencari tempat yang baik untuk membuang bulus diketiak atau tempat2 lain, memang oklah kat sini.

1. Diorang tak akan paksa korang beli produk. Diorang hanya menawarkan servis. No hard selling involved. Ni penting kut. Sebab sebelum ni, aku pernah je pergi trial slimming. Kawan aku pernah beli pakej slimming kat L***** W**** M******. Dan memaang...annoying as hell coz diorang akan paksa beli kopi tu, losyen ni, krim tu, pakej ni. Rimas wehhh. Terus blahh. Tu belum kira lagi kurang ajar diorang. Nak jual produk punya pasal pergi kutuk2 bentuk fizikal customer. Pe punya business daa. Tapi kawan aku dah bayar terpaksalah teruskan. Last2 dia menyampah pastu saman tribunal pengguna. Tapi dapat claim baki rawatan yang tak habis jelah.

2. Staff Musse Platinum polite as heaven. Maybe due to this being a Japan company, diorang telah dilatih dengan etika-etika Jepun. Ucapan selamat datang, terima kasih, soft spoken, senyuman manis...daebak. Tak kisahlah kalau diorang berpura-pura ke tak, yang penting customer rasa dihargai.

3. Semasa rawatan, penjelasan akan diberikan step by step. "Saya akan tutup mata cik dengan towel and gogel". "Saya akan lap underarm cik". "Saya akan sapu cooling gel"....dan seterusnya. Sakit tak? Tak pun. Tak rasa apa2. Tapi masa sapu cooling gel tu memang sejuk giler. Sebab laser tu panas katanya. Betul gak. After dia buat tu, rasa macam hangat ketiak. Hahah. 

4. Aku beli pakej underarm. Rawatan dibuat setiap 2 bulan. Unlimited. Meaning here selagimana tak hilang bulus itu, boleh teruskan buat rawatan. Pastu bila birthday ada offer lagi. Kalau ajak kawan pun boleh ada ofer. Aku buat kat ioi Citymall Putrajaya.

5. Final verdict: worth your money and time. Servis wallap. Takde sakit2 hati. Harga? Masa tu aku dapat promotion price katanya. So adalah Ringget Malaysia 88. Sebab unlimited aku rasa ok laah.  Kalau nak tahu lagi, masuk je tanya. Diorang akan bagi consultation pun nanti. If nak buat pada hari yang sama tak boleh sebab ada beberapa syarat kena patuhi dahulu (cukur dulu, no deodarant, etc..) Cubalah.

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.